Eerste verhaal! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lotte Jong - WaarBenJij.nu Eerste verhaal! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lotte Jong - WaarBenJij.nu

Eerste verhaal!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 November 2014 | Malawi, Blantyre

Moni! Muli Bwanji? (Hallo, hoe gaat het?)

Ja ik ben er hoor! (ik schrijf dit op mijn laptop op de veranda waar ik een prachtig uitzicht heb op papayabomen, mooie bloeiende bomen en vanalles. Door een kaartje te kopen in het stadje, heb ik voor 8 euro 1GB internet!)

Het was even een tripje, maar alles is helemaal goed gegaan! Zelfs al mijn bagage was er! WAUW.
Ik het vliegtuig echt al veel van die rieten hutjes gezien, echt in Afrika dus! Op het vliegveld van Blantyre werden verschillende dingen vervoerd met een tractor... HAHA! Super klein vliegveld... Zoiets als een voetbalkantine, zo klein! Bizar. Maar ik kreeg mijn visum en ik werd buiten opgewacht door veel opdringerige mannen en gelukkig Jasmine, zij is een van de contactpersonen geweest van Open Arms Malawi. Het is bloody hot hier, maar toch niet direct naar het vrijwilligershuis gegaan. Eerst langs drie Fosterhouses. Dat was echt super om te zien! Een groep van ongeveer 8 kinderen in een huis met een huismama. Ze waren allemaal heel trots en wilden mij alles laten zien. Bij een van de huizen is een apart computerlokaal, met laptops en Ipads en ze leren daar hoe ze moeten skypen, mailen en allerlei andere dingen. Fantastisch!

Eenmaal bij Open Arms werd ik voorgesteld aan de twee andere vrijwilligers: Claire (20 uit de VS) en Graham (40 uit Schotland). Super leuke mensen. Na een snelle douche genomen te hebben ben ik met Jasmine en haar twee kinderen gaan zwemmen in het zwembad naast Open Arms (500Kwacha, ongeveer 80 cent). Daarna gaan eten met Nevile (baas van Open Arms) de andere twee vrijwilligers en de partner van Neville. Bij een Chinees, niet top, maar dat geeft niet! Daarna naar bed.. en daar kwam mijn verrassing... een dode kakkerlak in bed.. BAH! (ik weet niet of ie aan mn voet was blijven plakken of echt in bed lag.. in ieder geval erg vies!) Slecht geslapen door enthousiasme en alles, maar uiteindelijk om 8:00 was ik in het kinderhuis.

Ik heb alle kinderen gezien, direct flesjes gegeven aan de kleinste baby's en gespeeld met duplo met de grotere kinderen. Er zijn ongeveer 26 baby's in het ene gebouw en 6 kinderen van 2-5 in het naastgelegen gebouw. Het is wennen voor mij, maar het is wel erg leuk. De vrouwen die hier werken zijn bereid om met je te praten als je ze bijvoorbeeld een vraag stelt, maar zijn nog niet zo open om een gesprek met mij aan te gaan. Maar dat komt vanzelf wel! Eerste dagje zit erop en morgen sta ik om 7:00 bij de baby's om te helpen met de flesjes geven. Feitje: de jongste baby is 5 weken oud.. wauw! Zo klein en fragiel. Maar alle kinderen zijn zo blij en gelukkig en hebben plezier. Onwijs leuk om te zien!

Nu ga ik lekker douchen en zo even eten bij een naastgelegen tent (free wifi).

Helaas nog geen foto's, maar die komen snel!!!


  • 17 November 2014 - 17:07

    Huug:

    Top dat je goed bent aangekomen!!!

    Het enthousiasme straalt van de tekst af.
    Ontdek de wereld en jezelf, maar bovenal geniet van deze tijd.

    We zullen vanaf hier iedere keer weer uitkijken naar je verhalen. (en foto's natuurlijk!!)

    liefs Huug




  • 17 November 2014 - 17:07

    Elisa:

    Ha Lotte,

    Wat ontzettend fijn om te lezen dat alles goed met je gaat en alles goed is gegaan. Het klinkt ontzettend indrukwekkend allemaal! Fijn dag iedereen zo aardig is ook! En meteen al
    aan de slag, WoW!

    Ik vanavond de eerste maandag zonder jou naast me greys kijken:(

    Geniet en pas goed op jezelf!

    Liefs,
    Elisa

  • 17 November 2014 - 17:16

    Sue:

    Sounds goooood! Heel veel plezier en knuffel al die lieve kindjes maar extra veel!!!!
    X Sue

  • 17 November 2014 - 17:57

    Lisanne:

    Lieve Lot,

    Wat gaaf allemaal en fijn dat je veilig bent aangekomen. Het besef is er nog niet echt.
    Hier regent het sinds je weg bent hahah. Dus geniet maar lekker van het weer! Hoeveel graden is het daar? Zijn er nog meer Nederlanders? Leuke mannen

  • 17 November 2014 - 21:12

    Morena:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Klinkt nu al goed Lotte! Wat een ervaring nu al! En wat een boel baby's! Geweldig! Ben heel benieuwd naar wat foto's!

  • 17 November 2014 - 21:43

    Nadine:

    Lieve Lot wat fijn om te lezen dat je veilig op plaats van bestemming aan bent gekomen. Wat pittig om meteen aan de slag te gaan! Kan me voorstellen dat het uberhaupt nogal wennen is daar en dan ook meteen aan de bak. Maar als iemand dat kan ben jij het wel! Liefs en ik kijk uit naar de foto's en nieuwe ervaringen en avonturen!

  • 18 November 2014 - 10:45

    Carla Beemsterboer:

    Ha Lotte,

    Wat leuk om te lezen dat alles goed gegaan is en je nu op je plek bent! Heel veel kleine baby's hè? Super leuk!
    Dank voor je verhaal, erg leuk om te weten dat het goed met je gaat!

    Liefs van ons beiden en succes en geniet er van!

    Carla.

  • 18 November 2014 - 17:33

    Make:

    SLO....
    Gelukkig alles in orde.
    Leuk verslag, ik wacht op vervolg...
    Xxx, M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8164

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 26 Mei 2015

Afrika!

Landen bezocht: