Tijd voor een nieuwe blog misschien? - Reisverslag uit Eikenhof, Zuid-Afrika van Lotte Jong - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuwe blog misschien? - Reisverslag uit Eikenhof, Zuid-Afrika van Lotte Jong - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuwe blog misschien?

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 April 2015 | Zuid-Afrika, Eikenhof

Er heeft nogal een tijd tussen gezeten, maar nu heb ik wel weer wat te vertellen haha! Dagen zijn nog steeds lang, maar de kinderen zijn zo lief, ondeugend, vervelend, schattig, huilerig, gehecht en fantastisch! Het begint hier nu winter te worden en dat begin je te merken aan het weer. ’s Avonds is het koud en overdag wisselend. Dan weer zon en heel warm, dan regen, dan bewolkt. (dus niet voldoende tijd om te zonnen... hopelijk heb ik daar nog wel wat tijd voor over ;-) )

Goed, wat heb ik allemaal gedaan... Nou vooral gewerkt natuurlijk! Maar verder ook nog wel wat andere dingen. Ik heb voor het eerst veganistisch gegeten, Bassie was jarig en zij wil veganistisch eten. Dit was absoluut niet fantastisch, maar als zij het lekker vindt, vind ik het prima. En het was natuurlijk wel erg gezellig! Ik heb de training over gehechtheid gehad inmiddels en het eerste filmpje wat ze liet zien had ik al meerdere keren in colleges gezien, vandaar dat ik eerder ben weggegaan.. Ze was ook een beetje een huppeltutje.. Dus ik was erg blij dat ik weg mocht haha!

Oke, wie kan dit nou zeggen? (en vooral over mij... ) PAARDSAFARI! Jaja, ik heb werkelijk waar op een paard gezeten en ruim een uur een soort natuurtrip gemaakt waar ik ook wildebeast en wat antilopes heb gezien! Het was fantastisch! Zo fantastisch dat ik het 5 dagen later nog een keer gedaan heb... ;-)

Tijdens mijn tweede nachtdienst met Christine (meisje van 20 uit Duitsland) zijn we een paar keer de deur uit geweest met wat kinderen. Dat is zo super leuk! Eerst naar een winkelcentrum met Danika en Precious. Je wilt echt niet weten hoe je wordt aangekeken. Iedereen lijkt te weten dat je een vrijwilliger bent als je met donkere kinderen rondloopt. Iedereen geeft complimenten en er waren zelfs twee random meiden (een was onze serveerster en de andere een winkelmedewerkster) die om het telefoonnummer van TLC vroegen, omdat ze ook zoiets willen doen (ik heb mijn goede daad dus weer verricht... haha). Daarnaast zijn we met Nziswe en Zothani naar een soort vlooienmarkt gegaan. Christine dacht dat het grappig zou zijn om onze nagels te laten doen bij een random nagelstudio.. WORST IDEA EVER. Nziswe was moe en vervelend... en Zothani was te nieuwsgierig en liep overal in de weg.. Aaargh! Gelukkig vonden de meiden die daar werkten de jongens erg lief en schattig en zelfs de andere klanten waren aan het spelen met ze!
Vorige week zondag heb ik de meest fantastische avond uit ever gehad! Randlords. Midden in Johannesburg, op verdieping 22 een club met alleen maar glazen wanden en de meest geweldige uitzicht van Johannesburg. Hele toffe muziek een als je de buitentrap naar boven nam, was je letterlijk op het dak, onder de sterren helemaal los aan het gaan! In één woord: AWESOME. Helaas is het niet de meest goedkope club, dus ik zal denk niet nog een keer gaan, maar ik ben blij dat ik deze ervaring rijker ben.

En dan nu... het vrijwilligersweekend: Splashy Fen. Witte Donderdag zijn de kinderen opgehaald door allerlei families en dagvrijwilligers. En wij zijn naar de Makro geweest (ja echt, de Makro!!) om eten en drinken te halen. Pfff... veel te veel natuurlijk! De volgende dag, Goede Vrijdag, 4:30 zijn we vertrokken. Het was een 6,5 uur durende rit, maar met goede muziek en fantastische uitzichten kwamen we deze rit wel door. En toen waren we er.. Midden tussen de bergen een klein festival. Eerst de tent opgezet en alles (gelukkig waren Eliane en ik er om iedereen een beetje op weg te helpen, aangezien wij vaker gekampeerd hebben). En toen zijn Christine en ik op weg gegaan, 1 mainstage, 1 open mic stage en een soort underground stage. Wij hadden allebei een plastic fles gekocht voor onze gin-tonic.. Dat ging goed en snel en misschien wel iets snel haha! Maar goed, we zijn op een festival dus het mag, toch? Met de hele groep een heerlijke braai gehad (barbecue) en daarna zijn we gaan feesten! Hele toffe bands gezien en zelfs techno! Rond 2 uur terug (Christine en ik waren de laatsten...). Onwijs veel mensen ontmoet en foto’s gemaakt! Na misschien 4 uur slaap met een kater ontbeten en weer op weg gegaan. Ik was lichtelijk het hoesje van mijn camera kwijt en toen ik die ging terughalen bij de jongen die hem had bleek ook mijn gin-tonic fles daar te zijn. En die had ik natuurlijk nodig! ;-) Ook deze dag was super! Alleen was ik op een gegeven moment iedereen kwijt en bleef bij een groep jongens die ik ontmoet had, waarvan twee mee deden aan de open mic. Ik heb een fantastische avond gehad en lichtelijk de laatste die terug bij de tent was. Zondag bleek dat een paar mensen al weg wilden gaan in de middag, vanwege filegevaar op maandag. Was ik het niet erg mee eens, maar goed, wat kan ik zeggen. Dus we zijn gister rond 15:00 vertrokken en waren 23:00 terug bij TLC. Na een 11 uur durende slaap voel ik me weer helemaal prima! Vandaag moeten we om 17:00 beginnen met werken, rond die tijd komen de kinderen weer terug. Christine en ik werken tot 22:00 en dan neemt de nachtdienst het over van ons. Christine verlaat ons helaas op vrijdag, erg jammer want ik kon het erg goed met haar vinden. Maar bizarre shizzle.... 2,5 week later komen ze al! Pap, mam en Bram! Whoophoooooop. Dit gaat allemaal veel te snel! Het betekent namelijk dat ik nog maar een maand en 3 weken te gaan heb hier in Zuid-Afrika. Maar eerst genieten van mijn laatste weken met de kinderen en daarna een amazing trip maken!

Oh en lieve Make, alvast gefeliciteerd met uw 85-ste verjaardag. Het is nog zover, maar ik wilde dit even vastleggen in mijn blog ;-)

Liefs Lotte!

  • 06 April 2015 - 16:05

    Nadine:

    Lot wat een timing! Heerlijk om zo'n verhaal te lezen tussen het studeren door. Wat een supervette plek voor een festival! Klinkt zo goed, zo heerlijk 'in the moment' :D En een stuk beter dan mijn weekend.. Hoe was je Paasweekend dan Nadine? Nou, ontzettend veel paaseitjes gegeten (dat is dan wel lekker, maar niet zo verstandig...) tijdens het info stampen over de literatuurgeschiedenis van de renaissance, romantiek en verlichting oh en ik kan je nu ook ontzettend veel vertellen over het analyseren van gedichten. Goddank mag ik dat alles morgen op papier gooien en dan ben ik weer twee tentamens verder op weg naar m'n propedeuse :D Dat was het wel weer zo'n beetje over het leven hier in Nederland :P
    Dus ga jij maar heel veel genieten van je laatste maand-en-drie-weken! Daarin kun je nog heul heul veel doen. Lekker knuffelen met de kids en een topreis maken met je familie, leuk leuk leuk!!
    Veel liefs

  • 06 April 2015 - 17:14

    Make:

    Kind wat een ervaring, zoiets blijft je je leven lang bij.
    En dan straks samen met M,J en B., geweldig!
    N.B. Voldoet dit alles wel aan je verwachtingen,ook wat het vrijwilligersWERK betreft?!
    Enfin nog even en je komt weer naar ons kikkerlandje, maar t wordt zomer, dus weer genieten van de zon, ook voor jou.
    Slotjemepotje een dikke kus, liefs, Make.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8148

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 26 Mei 2015

Afrika!

Landen bezocht: