Bye TLC, Hello (part of) family! - Reisverslag uit Eikenhof, Zuid-Afrika van Lotte Jong - WaarBenJij.nu Bye TLC, Hello (part of) family! - Reisverslag uit Eikenhof, Zuid-Afrika van Lotte Jong - WaarBenJij.nu

Bye TLC, Hello (part of) family!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 April 2015 | Zuid-Afrika, Eikenhof

Zo, dit was het dan, mijn tijd bij TLC is voorbij. Gister was mijn laatste dag op het rooster en vandaag ben ik een beetje aan het rond hobbelen, wassen, schoonmaken, kinderen knuffelen en bedden klaarmaken voor pap, mam en Bram. Want die zijn hier met een paar uurtjes!!! Woehoeee!

Ik heb een paar leuke laatste weken gehad. Leuke activiteiten met de kinderen gehad en gewoon lekker gewerkt! Het weer was niet al te best afgelopen weken, maar het ziet er naar uit dat het nu weer beter gaat worden! (Misschien nog maar even in de zon liggen vandaag, kleurtje is er nog steeds niet echt...)

Ellen en ik hebben de leukste activiteiten gehad met de creepies: met 100 ballen gooien in de creepiesroom, papier scheuren en proppen maken en weggooien, elkaar natspatten met water en de allerleukste: met water en bloem spelen. Kliederen, spatten, gooien, kneden, voelen enz. Wat een plezier de kinderen (en Ellen en ik haha) hadden is eigenlijk niet te omschrijven (je kunt het wel redelijk zien op de foto’s  ). Maar het was top! Eerst gewoon bloem op de tafel, steeds een beetje meer water erbij, dan weer wat bloem en wauw, we zaten onder de bloem en water (twee keer mijn kleren in de wasmachine en nog steeds niet volledig eruit) en de haren van de creepies... uhum.. nog steeds zie je bij sommige kinderen witte stukjes in de haren! Die haren moet afgeschoren worden denk ik, haha! Maar het was het helemaal waard!

Verder zijn Daria, Kirsten en ik met de lions naar een safaripark geweest: Rhino and Lions Nature Reserve. Wat een geweldige dag. De kinderen vonden het alleen al geweldig om met de bus weg te gaan. Na een uur waren we bij het park en de eerste dieren die we direct zagen waren antilopen, bucks en zelfs twee neushoorns! Wauw, wat een massieve beesten! Nadat we wat gegeten en gedronken hadden zijn we naar de witte leeuwen en cheeta’s geweest. Prachtige dieren en de kinderen vonden het allemaal erg spannend! Daarna hebben we geluncht, gespeeld op de playground, kabelbaan en luchtkussen (ja wij hadden ook erg veel plezier). En aan het einde van de middag zijn we gelopen naar de hippo-pool. En dat was niet wat we verwacht hadden. Er waren niet alleen maar nijlpaarden, maar ook leeuwen, tijgers, cheeta’s, zebra’s en de nijlpaarden. Het was een fantastische laatste dag met de lions!

Naast alle leuke dagen met de kinders ben ik ook uit gegaan! Vooral met Christine en de mainhouse kinderen. Super leuk en afgelopen zaterdag wilden ze dat ik mee ging naar een festival: Lusito-land. Een onwijs groot festival, veel muziek, eten, drinken, feesten, lachen en gek doen! Super leuk dat ze mij meevroegen (ik was de enige vrijwilliger). Daarnaast wilden Ellen, Tommy en Carlton een afscheidsavondje met mij en dat was gister. We zijn lekker wat gaan eten en drinken en het was een super gezellige avond. Al met al ga ik het hier toch wel erg missen. Zeker nu het de laatste maand een stuk leuker was met de mainhouse kinderen en de kinderen goed kennen en lekker werken!

Maar hoe leuk! Vanaf morgen ga ik ‘op vakantie’. Ik heb er onwijs veel zin in! En dan over een maandje ben ik weer terug in Nederland! Ik hoop nog een blog tussendoor te kunnen schrijven over onze trip, maar ik kan niets beloven!

Liefs Lotte

  • 27 April 2015 - 13:34

    Make :

    TSja, en dat was 't dan, m'n Slotjemepotje, een geweldige tijd en veel beleefd, gezien en genoten. Und das kommt nie wieder.
    Nu 't volgende avontuur: Vakantie met de familie. Ik denk dat ze nu wel in Afrika zullen zijn.
    Ik wens jullie all the best, veel moois en dan straks een goede, gezonde thuiskomst.
    Dank voor de geweldige mails, of heet dat blogs?
    Kusjes, Make.

  • 27 April 2015 - 14:07

    Nadine:

    Lot, volgens mij was dit een fantastische ervaring, voor jou, maar ook voor de kinderen en anderen die je daar hebt bijgestaan met je tomeloze fanatieke enthousiaste inzet :D Ik ga er even vanuit dat bijvoorbeeld het water-en-bloemspektakel jouw idee was? Geniaal! Die foto van die kleine die op de tafel slaat, hahaha, mooi mooi! En prachtig ook dat kind dat in de bus uit het raam kijkt: zo mooi dat zij nog van een busrit kunnen genieten.
    Heel veel plezier op vakantie met je familie, maar dat gaat vast lukken. Ik hoop voor jou (niet voor mij, ik ben al zo wit, dus dan steek ik nog erger bij je af...) dat de zon weer goed gaat schijnen zodat je het gewenste kleurtje nog even kunt krijgen. Hoe denken ze er daar eigenlijk over dat jij bruin wilt worden?
    Enjoy enjoy enjoy!!!
    Liefs!

  • 27 April 2015 - 18:14

    Carla Beemsterboer:

    Ik heb genoten van je verhalen, wat een belevenissen allemaal! Ik wens je een mooie en fijne welverdiende vakantie samen met je ouders en Bram!

    Veel plezier en liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 8145

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 26 Mei 2015

Afrika!

Landen bezocht: