Back to work - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van Lotte Jong - WaarBenJij.nu Back to work - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van Lotte Jong - WaarBenJij.nu

Back to work

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Januari 2015 | Malawi, Mangochi

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Ik hoop dat jullie allemaal een topjaarwisseling hebben gehad!

Vanaf vandaag weer back to work, zoals de rest van de wereld. Ik heb een soort van mini-vakantie gehad de afgelopen week (eigenlijk twee weken als je de dagen met kerst mee rekent).
Het begon twee dagen na kerst. Ik begreep van Neville dat drie Nederlandse medische studenten vrijwilligerswerk deden bij Open Arms Mangochi. Ik zou dus één week samen met hen zijn. Ik had al contact met hen opgenomen en zij gaven aan dat ze het weekend na kerst naar een Beach-house zouden gaan en of ik mee wilde.. Of ik mee wilde? NATUURLIJK! Na een rit van 3 uur kwam ik aan bij Open Arms Mangochi. Direct al veel warmer dan in Blantyre. Kennis gemaakt met Liese, Jasper en Mitchel (zij lopen drie maanden stage bij het district hospital van Mangochi en kwamen Neville tegen door te liften en zo kwamen zij bij Open Arms terecht). In de middag zijn we naar het beach-house gegaan, wat van Neville bleek te zijn. Wat een uitzicht: prachtig! Helemaal top. Zaterdag een beetje gelezen op het prive-strandje en zondag zijn we met een roeibootje gaan varen. Helemaal top!

’s Avonds weer teruggaan en zondag kennis gemaakt met de vrouwen van Open Arms Mangochi. En het klopt wat ze zeiden: de vrouwen hier zijn veel vriendelijker en meer open. Je voelt je super welkom! Verder een beetje rustig aan gedaan.

Op woensdag kwamen Vince, Quinn en Tim mij ophalen, want we zouden oud en nieuw vieren op Cape McLear (zoek maar even op google.... ;-) ). Wat een prachtige plek! Helaas was het vrij regenachtig (niet op het moment suprême van 0:00 gelukkig!) Super tof om het een keer op het strand gevierd te hebben. De dag erna met een boot naar een eiland gevaren en daar hebben twee mannen voor ons vis bereid op een barbecue. Tussendoor kwamen er twee militairen naar ons toen om te vertellen dat we een entree van het eiland moesten betalen: 10 dollar pp. Ja dag! Dat gaan we even niet doen, niemand die ons daar van op de hoogte had gebracht . Dus we hebben onze gegevens gegeven, nouja, Tim dan. Ineens was hij dokter Mike en was een resident in Blantyre. En zo kwamen we onder het betalen uit. We hebben twee

En toen begon op zaterdag weer een nieuwe ervaring. Vince en ik zijn samen naar Liwonde National Park geweest. We kwamen daar zo rond 10:30 aan en konden direct een lunch bestellen, want een uurtje later konden we al mee op bootsafari. Geweldig! Ik heb echt super veel nijlpaarden gezien en grote én kleine krokodillen. Bizar! Toen we weer terug bij de slaapplek waren bleek er niet veel te doen, dus hebben we echt uren achter elkaar gekaart. De volgende dag zouden we om 6:00 met een drivesafari meegaan, maar vanwege de regen werd dat uiteindelijk 10:00. Ook dit was super! Heel veel apen: yellow baboons, wilde zwijnen, grote grijze herten (naam even vergeten) en antilopen gezien. Helaas geen olifanten, maar dit kwam door het regenseizoen. Ik hoop ze wel in Zuid-Afrika te zien!

En nu dus weer terug. Gisteravond lag de stroom eraf, en in je eentje in het pikkedonker is saai kan ik je vertellen! Ik ben dus weer alleen in het vrijwilligershuisje, maar gelukkig zijn Jasper, Liese en Mitchel nog voor 3 weken in Mangochi, dus ga ik zeker met hen nog afspreken. Vince en Quinn verblijven in lake-house van Neville en vertrekken morgen weer naar Blantyre.

Ik hoop wat foto’s te kunnen uploaden, maar ben bang dat het internet daar niet snel genoeg voor is!

Nou lieve mensen, ik ga weer even socializen met de kinderen en de vrouwen hier!

Ps. En natuurlijk overkwam dit mij weer: werd ik dinsdagochtend wakker: een levende grote kakkerlak aan de binnenkant van mijn klamboe: BAH.... smerig! Ik check nu dus weer constant of er niet stiekem iets in mijn bed is gekropen ;-)

  • 05 Januari 2015 - 10:57

    Make:

    Slotjeme...
    Geweldig, dit lijkt wel vakantie, en mooie foto's!
    Geniet en leer ervan. Xxx. M.

  • 05 Januari 2015 - 11:35

    Carla Beemsterboer:

    Ik wens je een prachtig jaar toe! Wat een avonturen beleef je allemaal, super leuk om te lezen!

    Liefs,

    Carla.

  • 05 Januari 2015 - 12:30

    Thijs Klein:

    Hey Lotte,

    De beste wensen voor 2015:) Leuk weer je verslag te lezen! Heel veel succes daar!

    X
    Thijs

  • 14 Januari 2015 - 13:46

    Very Koopmans:

    Hai Lotte,
    Ook van mij natuurlijk de allerbeste wensen
    Ik geniet van jouw verhalen en beleef het door jouw ogen een beetje mee.
    Groetjes Very

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 8141

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 26 Mei 2015

Afrika!

Landen bezocht: